Anglais Miles Aldridge : please please return polaroids (édition en anglais)

À propos

A new installment in Miles Aldridge's ongoing homage to, and plea for the revival of, Polaroid film The sequel to Miles Aldridge's (born 1964) Please Return Polaroid (2016), this book presents new and vintage Polaroids from the British photographer's more than 20-year archive, in a seemingly random sequence shaped by a dreamlike logic and surprising juxtapositions.

Please Please Return Polaroid explores Aldridge's dedication to analogue processes where cut-and-paste is still a manual process, made with scissors, gaffer tape, intuition and not a little patience. Aldridge continues to use Polaroids as part of his work-in-progress "sketches," often scratching, tearing and taping them together, even drawing over them; each mark part of the creative act.

Known for creating immaculate photos of a less than perfect world, Aldridge revels in these unpolished images, transforming some into extreme enlargements filling double pages with their reworked and damaged surfaces.

  • Auteur(s)

    Miles Aldridge

  • Éditeur

    Steidl

  • Distributeur

    Interart

  • Date de parution

    15/07/2023

  • EAN

    9783958297487

  • Disponibilité

    À paraître

  • Nombre de pages

    208 Pages

  • Longueur

    29.5 cm

  • Largeur

    29.5 cm

  • Support principal

    Grand format

Infos supplémentaires : Relié  

Miles Aldridge

Miles Aldridge découvre Cordoue pour la
première fois en 1989, pendant la Semaine Sainte. Il est
étudiant et vit alors une expérience qui le marque
profondément, lui laissant de fortes sensations visuelles,
sonores et olfactives. Depuis, il est retourné
régulièrement dans la ville pour ce moment particulier.
Pour ce Fashion Eye, Miles Aldridge revisite ses
premières impressions de la Semaine Sainte, sous
l'influence de Federico García Lorca. À rebours de son
travail en studio, il réalise ses images au Leica, en
lumière naturelle. Le politique, la religion, la famille, le
kitsch se mêlent aux éléments surréalistes dans une
profusion de perceptions, en couleur et noir et blanc.

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